تهدید یو اف سی توسط “ژاکاره”

سوزا در صورت پیروزی بر رومِرو انتظار تایتل شات دارد در غیر این صورت اعلام بازنشستگی خواهد کرد.

18:46 06/فروردین/1398
شناسه خبر: ۵۹۹

به گزارش پایگاه خبری mma.ir ، رونالدو “ژاکاره” سوزا فایتر برزیلی دسته میان وزن UFC باوجود اینکه پنج سال در بین فایترهای تاپ این دسته بوده اما هرگز جواز مبارزه بر سر عنوان قهرمانی را به دست نیاورده است.
ژاکاره در مبارزات حساس و کلیدی خود شکست های بدی داشت. باخت نزدیک به یوئل رومرو در سال ۲۰۱۵ ، باخت با ناک اوت برابر رابرت ویتاکر در سال ۲۰۱۷ و اخیراً شکست برابر کِلوین گاستلوم که ماه آوریل برابر آدسانیا برای عنوان قهرمانی موقت خواهد جنگید.
سوزا اخیراً مهمان برنامه MMA Show آریل هِلوانی خبرنگار شبکه ESPN بود تا درباره ریمچ پیش رویش برابر یوئل رومرو صحبت کند اما بیشتر صحبت های سوزا پیرامون مسئله تایتل شات بود تا فایت برابر رومرو:
“نمی دانم چرا یو اف سی به آدسانیا تایتل شات داد؟!او به اندازه کافی کاری انجام نداده چون برابر فایترهای تاپ مبارزه ای نداشته. آره او دِرِک برونسون را شکست داده اما من هم دوبار برونسون را مغلوب کردم. چرا UFC او را شایسه تایتل شات دانسته؟من نمی فهمم! به نظر من او صد در صد لیاقت دریافت آن را نداشت. او اندرسون سیلوا را برد که اصلاً خارج از رنکینگ است و در فرم بدنی ایده آل نبود. حالا من منتظر می مانم تا با پیروزی بر رومرو نوبت من هم بشود ، اگر یو اف سی این شانس را به من ندهد اعلام بازنشستگی می کنم و یک مدرسه جوجیتسو افتتاح می کنم و هیچ مشکلی هم با این قضیه ندارم. الان بدنم وضعیت خوبی دارد ، هورمون هایم هم خوب است و در کل همه چیز عالیست. من منتظر مبارزه برابر رومرو و سپس تصمیم یو اف سی هستم.”
زمانی که هِلوانی درباره قطعیت تصمیم سوزا مبنی بر اعلام بازنشستگی در صورت عدم تمایل یو اف سی برای دادن تایتل شات به او پس از پیروزی بر رومرو پرسید او چنین پاسخ داد:
“بله، ۱۰۰ درصد. برای من مشکلی نیست. این تجارت است‌. اگر آنها من را دوست ندارند و به من که اینجا هستم تا قهرمان شوم شانسی را نمی دهند اعلام بازنشستگی خواهم کرد.”
پس از مبارزه پیش روی عنوان قهرمانی موقت میان وزن بین گاستلوم و آدِسانیا در ماه آوریل ، برنده آن مبارزه با رابرت ویتاکر (قهرمان میان وزن) در ماه آگوست که خوشبینانه ترین و زودترین حالت است مبارزه خواهد داشت و مبارزه بعدی عنوان قهرمانی دست کم چهار یا پنج ماه بعد خواهد بود و این زمانی تقریباً طولانی خواهد بود و این یعنی سوزا حتی در صورت نظر مساعد یو اف سی حالا حالاها باید منتظر بماند اما گویا ژاکاره با این مسئله مشکلی ندارد:
“من می توانم برای شانسم صبر کنم. من با این انتظار مشکلی ندارم. سال هاست که منتظرم و یک سال دیگر انتظار کشیدن هم خیلی بد نیست.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز