حریف امیر علی اکبری را بهتر بشناسیم

امیر علی اکبری روز یکشنبه هفته آینده در چارچوب مبارزات سازمان ای سی ای کشور روسیه با شلتون گریوز آمریکایی روبرو می شود. مبارزی که همانند نماینده کشورمان برای کسب دهمین برد خود وارد قفس خواهد شد.

17:33 20/اسفند/1397
شناسه خبر: ۴۲۵

به گزارش پایکاه خبری mma.ir ، گریوز متولد اول آبانماه سال ۱۳۶۴ در شهر بالتیمور از ایالت مریلند آمریکاست. این مبارز سیاه پوست شش سال پیش برای اولین بار پا به قفس گذاشت و تا به حال ۱۲ بار در مسابقات حرفه ای ام ام ای شرکت کرده است.

نه برد و سه شکست رکورد حرفه ای او از سال ۲۰۱۲ تا به امروز است و آمارها نشان می دهد که او هفت بازی آخر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و در واقع پنج سال است که تن به شکست نداده است.

نگاهی اجمالی به نحوه مبارزات و کارنامه این ورزشکار ۳۳ساله نشان می دهد که او مبارز دست و پا بسته ای نیست و بر خلاف برخی مبارزین یک بعدی ، با روش های متفاوتی موفق به شکست رقبایش شده است.

از اجرای فن زیبای کیمورا تا پیروزی با رای داوران و حتی استفاده ضربات سنگین زانو برای پیروزی در قفس همگی گواه این مدعاست که علی اکبری قهرمان پرطرفدار کشورمان کار آسانی پیش رو ندارد و بی شک خود او نیز این نکته را به خوبی می داند و برای نبرد با گریوز تاکتیک های مختلفی را در نظر دارد.

تنها نکته منفی که از عملکرد مبارز آمریکایی به چشم می خورد نداشتن کاردیوی مناسب و خستگی او در اواسط مبارزات است.

اما نکات مثبت و منفی گریوز هرچه که باشد ، علی اکبری باید برای رسیدن به سطح اول مبارزات رزمی – ترکیبی که همان سازمان یو اف سی می باشد تک تک رقبایش را با عملکردی درخشان و چشم گیر از پیش رو بردارد و به قول معروف تا رسیدن به کمربند طلایی سنگین وزن با قدرت پیش برود.

شایان ذکر است که شهر زیبای سنت پترزبورگ روز ۱۶ ماه مارچ (یکشنبه پیش رو) میزبانی علی اکبری و گریوز را در نود وسومین دوره از مبارزات سازمان ای سی ای روسیه را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز