حبیب: هر فایتری که هنوز از دوران من مبارزه می کند باید به پول نیاز داشته باشد/ دوران کانر و پویریر به پایان رسیده است!

حبیب نورماگومدوف قهرمان سابق سبک وزن UFC معتقد است که تنها دلیلی که مبارزان دوران او هنوز از این ورزش بازنشسته نشده اند، فقط بحث مالی است و همچنین آنها  هیچ امید و انگیزه ای برای قهرمانی ندارند.

18:57 12/شهریور/1401
شناسه خبر: ۷۷۰۷

حبیب که در تاریخ یو اف سی یکی از بهترین هایی است که تا به حال وارد هشت ضلعی است، در سال ۲۰۲۰ به حرفه خود پایان داد. در UFC 254، “عقاب” با موفقیت از عنوان قهرمانی ۱۵۵ پوندی برای سومین بار دفاع کرد و “جاستین گیجی” را شکست داد. حبیب با اشاره به درگذشت دلخراش پدرش در اوایل سال جاری و قولی که به مادرش داده بود، بازنشستگی خود را اعلام کرد. نورماگومدوف پس از آخرین پیروزی، ام ام ای را با رکورد بی نظیر ۰-۲۹ ترک کرد و پس از دوران حرفه ای که به او آسیب چندانی وارد نکرد با هشت ضلعی برای همیشه خداحافظی کرد.

بسیاری این را به عنوان سناریوی ایده آل می دانند، از جمله «ژرژ سنت پیر»، که اظهار داشت که حبیب کار خود را به بهترین شکل به پایان رساند. اما شاید اینگونه خداحافظی در MMA معمول نباشد، زیرا افسانه هایی مانند «اندرسون سیلوا» و «لیوتو ماچیدا» تصور می شود که فراتر از توان خود مبارزه کرده اند. همچنین مثال چنین مبارزانی در حال حاضر نیز کهنه سربازانی به نام های «نیت دیاز» و «تونی فرگوسن» هستند که در یو اف سی به جنگیدن ادامه می دهند. اما عقاب داغستان معتقد است که هر دو نفر نمونه هایی از مبارزانی هستند که به جای اینکه از طریق جاه طلبی برای بهترین بودن به مبارزه برای دستمزد ادامه می دهند.

حبیب با اشاره به بازنشستگی سه فایتر این سازمان در این باره گفت: زمان «مک گرگور»، «پویریر» و «فرگوسن» به پایان رسیده است. در جریان تعامل با رسانه‌های داخل قفس در رویداد اخیر باشگاه عقاب، از حبیب در مورد بازی‌های آتی دیاز و فرگوسن که قرار است به ترتیب با خمزات چیمایف و لی جینگلیانگ روبرو شوند، سؤال شد. «عقاب» در پاسخ به این پرسش به معنای وسیع‌تر، پیشنهاد کرد که هیچ مبارزی که در سال‌های ابتدایی خود در UFC در مسابقات شرکت کرده است، اکنون قدرت خود برای در صدر بودن در دسته ی وزنی حفظ نکرده است. با در نظر گرفتن این موضوع، حبیب افرادی مانند فرگوسن و دیاز و همچنین حریفان سابق کانر مک گرگور و داستین پویریر را مبارزانی می‌بیند که علیرغم پایان یافتن زمانشان برای کسب سود مالی به رقابت ادامه می‌دهند. حبیب گفت: « هر مبارزی  که زمانی که من در دوران اوج جنگیدم در UFC مبارزه می کرد، در نظر بگیرید، مثلاً از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ – (هیچ یک از آنها هنوز در اوج نیستند.” زمان من تمام شده است، برای آنها هم همین طور! اما آنها همچنان به مبارزه ادامه می دهند. من معتقدم آنها فقط برای پول می جنگند. نه دیاز و نه فرگوسن هیچ امید و انگیزه ای برای قهرمانی ندارند. شما (خبرنگاران) همه متخصص هستید و می دانید که هیچ یک از آنها هرگز قهرمان UFC نخواهند شد. حبیب اضافه کرد: همین طور برای کانر، پویریر – زمان آنها نیز به پایان رسیده است.

حبیب همچنین کامارو عثمان، قهرمان ولترویت و اسبق این وزن را نیز زیر این چتر قرار داد. “کابوس نیجریه” در آخر هفته گذشته در UFC 278 با ضربه لئون ادواردز به طرز وحشیانه ای ناک اوت شد . به گفته حبیب، عثمان قبل از اولین شکست هشت ضلعی خود با هر دفاع از عنوان “کمی پایین آمد”. عقاب پیشنهاد کرد: “به کامارو نگاه کنید، او کمی دیرتر شروع به درخشش کرد، اما با این وجود، با هر دفاع از عنوان، کمی پایین آمد.” «زمان در حال گذر است. بدن انسان ما در حال اتمام منابع است. بنابراین مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، یک انسان نمی‌تواند برای مدت طولانی در سطح عالی بماند. مردم ممکن است آنچه را که می خواهند بگویند، اما هر بار، من بیشتر و بیشتر متقاعد می شوم که این درست است.» در حالی که برخی ممکن است ادعاهای او را رد کنند، از جمله دینا وایت، رئیس UFC، که مک گرگور و روندا روزی را بالاتر از او در فهرست بزرگان UFC خود قرار داده است، واضح است که حتی بعد از دو سال ، “عقاب” از انتخاب خود پشیمان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز