حریف علی اکبری در قفس سنگاپور را بیشتر بشناسید

فایتر ایرانی حاضر در مسابقات MMA سازمان وان چمپیونشیپ ششم شهریور ماه برابر مائروسیل لی ۴۰ ساله و ایتالیایی مبارزه خواهد کرد.

16:18 02/مرداد/1401
شناسه خبر: ۷۵۴۵

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، سازمان وان چمپیونشیپ در جدیدترین خبر خود، زمان برگزاری مبارزه امیرعلی‌اکبری فایتر کشورمان برابر مائرو سیل لی ایتالیایی را ششم شهریور ماه سال جاری در کشور سنگاپور اعلام کرده است.

علی اکبری آخرین بار دوم مهر ماه سال ۱۴۰۱ با فایتر روس مبارزه کرد و در نهایت بازنده از قفس خارج شد و حالا قرار است در سومین مبارزه خود به مصاف مائرو سیل لی ایتالیایی برود، اما این فایتر ایتالیایی کیست و چه رزومه‌ای دارد؟

مائرو سیل لی متولد ۲۲ مارچ ۱۹۸۳ در کشور ایتالیا و تقریبا ۴۰ ساله است. مائرو در پنج بازی آخر خود موفق به کسب سه پیروزی شده و دو شکست نیز در کارنامه وی  ثبت شده است. این فایتر ایتالیایی با ۱۱۵ کیلوگرم و ۲۵۳ پوند وزن قرار است شهریورماه مقابل امیر علی اکبری در سنگاپور مبارزه کند.

سیل لی از شش سالگی ورزش جودو را آغاز کرده و حتی یک بار نیز قهرمان مسابقات جوانان کشور ایتالیا شده است، اما بخاطر مسائل کاری و تشکیل خانواده چندین سال به دور از ورزش بوده و پس از مدت ها دوباره ورزش را آغاز کرده و این بار در رشته جوجیتسو برزیلی فعالیت میکند.

سیل لی سال ۲۰۱۲ اولین مبارزه آماتور خود را انجام داده و در سال ۲۰۱۵ وارد سازمان وان چمپیون شیپ شده، اما با شکست هایی که داشته موفق به کسب عنوان قهرمانی در این سازمان نشده است. آخرین بازی این فایتر سال ۲۰۲۱ بوده که مقابل حریف آمریکایی خود ناک اوت شده است.

باتوجه به رزومه فایتر ایتالیایی و امیر علی اکبری که در این سازمان دارند و بر اساس نظرسنجی که این سازمان برای مبارزه این دو فایتر انجام داده، ۶۱ درصد شانس پیروزی برای امیر علی اکبری فایتر کشورمان پیش بینی شده و ۳۹ درصد هم به سیل لی شانس پیروزی قائل شده اند.

حالا با توجه به رزومه و بررسی هایی که نگارنده انجام داده، تقریبا سبک مبارزه سیل لی نیز مثل امیر علی اکبری در کشتی و درگیری روی خاک است و می تواند مقابل علی اکبری کشتی بگیرد، اما به هیچ عنوان او کشتی را بهتر از فایتر کشورمان بلد نخواهد بود، بدون شک و با توجه به فیلم مبارزات قبلی که از سیل لی موجود است، روز ششم شهریورماه از این فایتر ایتالیایی در مبارزات سرپا فنونی را شاهد نباشیم واحتمالا سیلی لی روی خاک توانایی های خود را به نمایش بگذارد.

سیلی لی  در واقع یک جودوکار محسوب می‌شود و حالا که در رشته جوجیتسو فعالیت می‌کند مثل امیر علی اکبری با فنون کشتی آشنایی دارد و در واقع یک کشتی گیر به نظر می رسد و این سبک مبارزه سیل لی شاید یک امتیاز مثبت برای امیر باشد، چرا که علی اکبری یکی کشتی گیر قهار، پرتجربه و قهرمان جهان است اما فایتر ایتالیایی چنین ویژگی بارزی را مثل فایتر ایرانی در کشتی ندارد.

به هر حال علی اکبری در طول تمام مبارزاتی که طی این چند سال داشته همیشه با تکیه بر فنون کشتی برنده از قفس خارج شده و از سوی دیگر یکی از نقاط ضعف علی اکبری، مبارزات سرپا است اما با تکیه بر فنون زیبای کشتی خود تقریبا این فایت، می‌تواند یک مبارزه آسانی برای شیر ایرانی باشد و این پیروزی می‌تواند علی اکبری را دوباره به اوج باز گرداند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز