میوچیچ فاتح بزرگ UFC 252

استیپه با غلبه بر دنیل کورمیر همچنان قهرمان دسته سنگین وزن باقی ماند.

17:30 26/مرداد/1399
شناسه خبر: ۵۶۹۲

به گزارش mma.ir ، رویداد UFC 252 بامداد امروز یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۹ به میزبانی سالن ‘یو اف سی اِیپِکس’ در لاس وگاس ایالت نوادا امریکا برگزار شد.

در تیتر مبارزات این رویداد، استیپه میوچیچ مدافع عنوان قهرمانی سنگین وزن و دنیل کورمیر قهرمان سابق سنگین وزن و نیمه سنگین وزن یو اف سی در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که هر کدام سابقه یک برد و یک باخت برابر دیگری را داشت و از این رو مبارزه سوم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. بر خلاف دو مبارزه قبلی که پیش از زنگ پایان راند آخر مبارزه تمام شده بود این نبرد تا آخرین لحظه ادامه پیدا کرد و استیپه میوچیچ با عملکرد بهتری که نسبت به کورمیر داشت موفق شد با رای متحد داوران (دو رای ۴۹-۴۶ و یک رای ۴۸-۴۷) پیروز مبارزه شود. میوچیچ با این پیروزی ضمن دفاع از کمربند قهرمان خود رکوردش را به ۲۰-۳ ارتقا بخشید. در سمت مقابل دنیل کورمیر پس از این شکست گفت که چشم چپش در مبارزه امروز آسیب بدی دید و همه چیز را سیاه می دیده و شرایط را برایش سخت کرده بود. به هر روی رکورد DC با تحمل این باخت به ۲۲-۳-۰-۱ تنزل پیدا کرد و باید دید که قدم بعدی برای او چه خواهد بود؟ اعلام بازنشستگی خواهد کرد و یا به تمرین و مبارزاتش با جدیت بیشتر ادامه خواهد داد؟!


در نبرد پیش از مبارزه اصلی این رویداد هم شان اُمالی مبارز بدون شکست دسته خروس وزن به تقابل با مارلون وِرا از اکوادور پرداخت. بر خلاف مبارزات قبلی اُمالی، او در این مبارزه کنترل کامل بر روند مبارزه را نداشت و یک غافل گیری در ثانیه های پایانی راند اول باعث شد تا وِرا در موقعیت برتر قرار گیرد و با ضربات مشت و آرنج خود به صورت اُمالی حمله ور شود و کار را یکسره کند. وِرا با پیروزی برابر اُمالی رکورد خود را به ۱۶-۶-۱ بهبود بخشید و شان اُمالی با تحمل این باخت، نخستین شکست دوران حرفه ای خود را تجربه کرد و رکوردش به ۱۲-۱ تنزل پیدا کرد.


در یک مبارزه از دسته سنگین وزن هم، جرزینهو رُزِنسترایک و جونیور دوس سانتوس رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و مبارز سورینامی در راند دوم ‘سیگانو’ را اسیر ضربات سنگین مشت خود کرد و با ناک اوت فنی پیروز مبارزه شد. رُزِنسترایک با این پیروزی رکورد خود را به ۱۱-۱ رسانید و پس از شکست قبلی برابر فرانسیس انگانو بر دیگر طعم پیروزی را چشید. در سمت مقابل قهرمان اسبق سنگین وزن با تحمل این شکست، هشتمین باخت دوران خود را تجربه کرد و رکوردش به ۲۱-۸ تغییر کرد.
نتایج کامل رویداد UFC 252 بدین ترتیب می باشد:

مبارزات مقدماتی اول:
پر وزن: کای کاماکا با رای متحد داوران تونی کِلی را شکست داد.
سنگین وزن: کریس داکائوس با ناک اوت فنی (ضربات مشت و زانو) در راند اول بر پارکر پورتر پیروز شد.

مبارزات مقدماتی دوم:
کاه وزن زنان: لیویا رناتا سوزا با رای متحد داوران اشلی یودِر را مغلوب ساخت.
وزن توافقی (۱۴۶/۵ پوند): دنیل چاوز با رای متحد داوران بر تی جِی براون غلبه کرد.
کاه وزن زنان: ویرنا جاندیروبا با سابمیشن (آرم بار) در راند نخست بر فلیس هریگ چیره شد.
سبک وزن: وینک پیکل با رای متحد داوران از سد جیم میلر عبور کرد.

مبارزات اصلی:
خروس وزن: مراب دوالیشویلی با رای متحد داوران جان دادسون را شکست داد.
وزن توافقی (۱۴۹/۵ پوند): دنیل پینِدا با ناک اوت فنی (ضربات آرنج) در راند دوم بر هربرت برنس پیروز شد.
سنگین وزن: جرزینهو رُزِنسترایک با ناک اوت فنی (ضربات مشت) در راند دوم جونیور دوس سانتوس را شکست داد.
خروس وزن: مارلون وِرا با ناک اوت فنی (ضربات آرنج و مشت) در راند اول بر شان اُمالی برتری یافت.
مبارزه عنوان قهرمانی سنگین وزن: استیپه میوچیچ با رای متحد داوران بر دنیل کورمیر چیره شد.

در پایان این رویداد مبارزه کای کاماکا و تونی کلی برنده جایزه پنجاه هزار دلاری ‘مبارزه شب’ شد. دنیل پینِدا و ویرنا جاندیروبا هم جایزه پنجاه هزار دلاری ‘عملکرد شب’ را به خود اختصاص دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز