اولیویرا وارث کمربند حبیب شد!

به گزارش mma.ir ، رویداد یو اف سی ۲۶۲ بامداد یکشنبه به میزبانی سالن “تویوتا سنتر” شهر هیوستون ایالت تگزاس و در حضور جمعیتی هفده هزار نفری برگزار شد. در مهمترین مبارزه این رویداد بزرگ که جدال بر سر عنوان رها شده سبک وزن بود (که تا پیش از این در اختیار حبیب نورماگومدوف قرار […]

19:39 26/اردیبهشت/1400
شناسه خبر: ۶۷۰۷

به گزارش mma.ir ، رویداد یو اف سی ۲۶۲ بامداد یکشنبه به میزبانی سالن “تویوتا سنتر” شهر هیوستون ایالت تگزاس و در حضور جمعیتی هفده هزار نفری برگزار شد.

در مهمترین مبارزه این رویداد بزرگ که جدال بر سر عنوان رها شده سبک وزن بود (که تا پیش از این در اختیار حبیب نورماگومدوف قرار داشت) چارلز اولیویرا از برزیل و مایکل چندلر امریکایی به مصاف یکدیگر رفتند.اولیویرا تا قبل از این مبارزه هشت پیروزی پی در پی داشت و با پیروزی برابر تونی فرگوسن در مبارزه آخرش برای مبارزه قهرمانی سبک وزن انتخاب شد. در سمت دیگر چندلر در مبارزه قبلی خودش که البته اولین مبارزه او در یو اف سی هم بود توانست با عبور از دن هوکر جواز مبارزه بر سر کمربند قهرمانی سبک وزن را کسب نماید. به هر روی در راند نخست مبارزه چندلر بهتر از مبارز برزیلی ظاهر شد و حتی فرصت تمام کردن کار اولیویرا را در این راند داشت ولی اولیویرا به خوبی خود را از مهلکه نجات داد. در راند دوم مبارزه ورق برگشت و اولیویرا در همان ثانیه های آغازین این راند با ضربات مشت چپ خود داور را مجاب کرد که پایان مبارزه را اعلام کند و با ناک اوت فنی برنده مبارزه شود. اولیویرا با این پیروزی یازدهمین قهرمان تاریخ سبک وزن یو اف سی لقب گرفت و اولین قهرمان دوران پساحبیب شد. چارلز اولیوریا با این پیروزی ضمن ارتقا رکوردش به ۳۱ برد-۸ باخت و ۱ مبارزه بی نتیجه، جایزه هفتاد و پنج هزار دلاری “عملکرد شب” را هم به خود اختصاص داد. در سمت مقابل رکورد چندلر با تحمل این شکست به ۲۲ برد و ۶ باخت تنزل پیدا کرد.

در دیگر مبارزه حساس رویداد UFC 262 که باز هم مبارزه ای از دسته سبک وزن بود، تونی فرگوسن و بن ایل داریوش رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. تونی در دو مبارزه قبلی خود با دو شکست پی در پی برابر جاستین گِیجی و چارلز اولیویرا راهی این مبارزه شده بود و بسیار امیدوار بود تا با غلبه بر داریوش به روند پیروزی بازگردد. این مبارزه برای داریوش هم از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار بود و به طور قطع مهمترین مبارزه دوران او محسوب می شد. در مجموع سه راند مبارزه داریوش بهتر از تونی ظاهر شد و توانست با رای متحد داوران از سد “اِل کوکویی” عبور کند. او با این برد ضمن ارتقا رکوردش به ۲۱ برد، ۴ باخت و ۱ مساوی حالا هفت برد پی در پی دارد و باید دید در گام بعدی برابر کدامیک از مدعیان سبک وزن قرار خواهد گرفت. تونی با این باخت سه مبارزه آخرش را واگذار کرده و از این نظر شرایط خوبی ندارد. حالا باید منتظر ماند و دید که قدم بعدی برای لولو خور خوره چه خواهد بود؟!

نتایج کامل رویداد یو اف سی ۲۶۲ بدین ترتیب می باشد:

مبارزات مقدماتی اول:
سبک وزن: کریستوس گیاگوس با سابمیشن (بِرابو چوک) در راند دوم شان سوریانو را شکست داد.
پر وزن: تاکر لوتز با رای متحد داوران بر کِوین آگویلار برتری یافت.
مگس وزن زنان: پریسیلا کَشوئرا با ناک اوت فنی (ضربات مشت) در راند دوم جینا مازانی را مغلوب ساخت.

مبارزات مقدماتی دوم:
مگس وزن زنان: آندرا لی با سابمیشن (آرم بار مثلثی) در راند دوم بر آنتونینا شفچنکو غلبه کرد.
میان وزن: جوردن رایت با ناک اوت فنی (ضربات مشت) در راند اول بر جِیمی پیکت غلبه کرد.
پر وزن: لَندو واناتا با رای غیر متحد داوران بر مایک گراندی پیروز شد.
میان وزن: آندره مونیز با سابمیشن (آرم بار) در راند اول بر رونالدو “ژکاره” سوزا برتری یافت.

مبارزات اصلی:
پر وزن: ادسون باربوزا با ناک اوت در راند سوم شِین بورگس را مغلوب کر‌د.
مگس وزن زنان: کاتلین چوکاگیان با رای متحد داوران بر ویویانه آرائوجو غلبه کرد.
وزن توافقی (۱۳۷ پوند): روجریو بونتورین با رای متحد داوران مت شنل را شکست داد.
سبک وزن: بن ایل داریوش با رای متحد داوران بر تونی فرگوسن پیروز شد.
مبارزه عنوان قهرمانی سبک وزن: چارلز اولیویرا با ناک اوت فنی (ضربات مشت) در راند دوم بر مایکل چندلر غلبه کرد.

در پایان این رویداد جایزه هفتاد و پنج هزار دلاری “مبارزه شب” به نبرد ادسون باربوزا و شِین بورگس رسید. چارلز اولیویرا و کریستوس گیاگوس تعلق یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز