نگاهی به پنج فایت برتر UFC در سال ۲۰۱۹

پنج رویداد بزرگ سازمان UFC که در سال ۲۰۱۹  توانستند رضایت حداکثری مخاطبان را بدست آورند.

17:39 08/دی/1398
شناسه خبر: ۴۴۲۷

به گزارش mma.ir ، سازمان بزرگ UFC همیشه میزبانی آبرومند برای مبارزات mma از بهترین فایترهای حال حاضر این رشته در دنیا بوده است و همیشه شاهد مبارزاتی پر هیجان و دیدنی از سوی فایترهای این سازمان هستیم.

در این گزارش قصد داریم به پنج مبارزه که نظر اکثر دوست داران رشته ی ام ام ای و بخصوص UFC را در سال ۲۰۱۹ به خود جلب کرده است، بپردازیم.

فایت شماره ۱: رویداد UFC 245

کامرو عثمان نیجریه ای ،که در آخرین فایت “پی پر ویو” سال ۲۰۱۹ در قالب رویداد UFC 245 برای اولین دفاع از انواع قهرمانی ولترویت خود به مصاف کولبی گاوینگتون رفت.در این مبارزه گاوینگتون که از حمایت رئیس جمهور ایالات متحده برخوردار بود، قبل از بازی خطاب به ترامپ گفت که عنوانی قهرمانی را حتما به دفتر ریاست جمهوری برمی گرداند و کمربند قهرمانی را به او هدیه خواهد داد. اما در این مبارزه  بسیار سخت که پنج راند طول کشید،عثمان توانست دوست صمیمی ترامپ یعنی گاوینگتون، که در راند سوم با فکی شکسته به مبارزه ادامه داد را با یک ضربه مشت در راند پنجم شکست دهد.

فایت شماره ۲:  رویداد UFC FIGHT NIGHT 152

در این مبارزه که برای اولین بار به میزبانی شهر راچستر نیویورک برگزار شد،’رافائل دوس آنجوس ‘ قهرمان سابق دسته ی سبک وزن یو اف سی به مصاف چلنجر سابق و جوان عنوان قهرمانی سبک وزن UFC یعنی ‘کوین لی’ رفت.

کوین لی قبل از مبارزه از نبردی خونین با حریفش صحبت کرد و به هوادارانش قول پیروزی داد ولی در پایان مبارزه کسی که پیروز شد دوس آنجوس بود.این شکست، لی را مجبور کرد که با انتشار متنی در اینستاگرام از هوادارانش بابت شکست عذر خواهی کند.

فایت شماره ۳ :  رویداد UFC 244

در این رویداد که در شهر نیویورک برگزار شد،  خورخه ماسویدال که قبل از این مبارزه حریف خود را فقط در پنج ثانیه ناک اوت کرده بود در این مسابقه که در دسته ی ولترویت برای تصاحب  کمربند قهرمانی برگزار شد به مصاف نیت دیاز رفت. ماسویدال بار دیگر در همان راند اول زهر خود را خالی کرد و با آرنج ابروی دیاز را غرق در خون کرد.در این مسابقه ماسویدال حملات متعدد و سنگینی را نسبت به دیار انجام داد .

پزشک مسابقه در پایان راند سوم به علت شدت جراحات وارد بر صورت دیاز به وی اجازه بازی نداد و  مبارزه را تمام شده اعلام کرد تا با ناک اوت فنیِ دیاز ، عنوان  ارزشمند BMF یو اف سی به خورخه ماسویدال برسد.

فایت شماره ۴:  رویداد UFC 239

این رویداد بزرگ که در  لاس وگاس ایالات متحده برگزار گردید، استارت آن با مبارزه پانی کیانزاد در مقابل حریف آمریکایی،جولیا اولیا زده شد.

در این رویداد، ‘جان جونز’  این بار باید از کمربند قهرمانی خود  در برابر تیاگو سانتوس دفاع می کرد و از این حیث برای او مسابقه ای بسیار مهم به حساب می آمد.در طرف مقابل ،’سانتوس’ قرار داشت  که بیشتر بردهایش را با ناک اوت فنی به پیروزی رسیده بود  و به گفته ی کارشناسان وی در راند نخست شانس بیشتری برای پیروزی داشت.

اما جان جونز که از طرفداران بی شماری در UFCبرخوردار است و تنها یک باخت در کارنامه رزمی خود دارد،حریف خود را در راند پنجم  شکست داد تا تعداد پیروزی های خود را به عدد ۲۵ برساند.

فایت شماره ۵ :  رویداد UFC 236

این رویداد در ۱۳آوریل در شهر آتلانتا برگزار گردید.در فایت کارت اصلی این رویداد ، ‘مَکس هلووی’ قهرمان پر وزن یو اف سی در وزنی بالاتر به مصاف ‘داستین پویریر’ جوان رفت. اما دسته ی  سبک وزن یو اف سی بعد  از محرومیت ‘حبیب نور ماگومدوف ‘ از هیجان و  تب و تاب افتاده بود. به همین منظور یو اف سی تصمیم گرفت  مبارزات در این دسته را جانی دوباره بخشد و این مبارزه را در رویداد UFC 236 تنظیم کرد.

در این مبارزه دیدنی که بیشتر مخاطبان انتظار پیروزی مکس هلووی را داشتند اما، او حریف داستین جوان نشد و در نهایت در راند پنجم مبارزه مغلوب شد تا عنوان قهرمانی موقت  این دسته تا بازگشت عقاب ( حبیب نور ماگومدوف) در تصاحب داستین پویریر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز