پایان تلخ سه گانه پویریر و مک گرگور

بدنام ایرلندی به دلیل آسیب دیدگی وحشتناک پای چپ از ادامه مبارزه بازماند.

11:03 20/تیر/1400
شناسه خبر: ۶۸۴۰

به گزارش mma.ir ، رویداد UFC 264 بامداد امروز آغاز شد و سالن T-Mobile Arena شهر لاس وگاس ایالت نوادا بار دیگر پذیرای جمعیتی پرشور بالغ بر بیست هزار و شصت و دو نفر بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا هم در بین تماشاگران و میهمانان ویژه این رویداد حضور داشت.

در مهمترین مبارزه این مسابقات که جدالی از دسته سبک وزن بود، داستین پویریر نفر شماره یک مدعیان سبک وزن و کانر مک گرگور قهرمان پیشین دو دسته پر وزن و سبک وزن و نفر پنجم حال حاضر دسته به مصاف یکدیگر رفتند. با شروع مبارزه کانر با ضربات سنگین لگ کیک چپ، پای راست پویریر را مورد حمله قرار داد. در ادامه وقتی پویریر برای تیک داون کردن کانر اقدام کرد مک گرگور این فرصت را داشت تا با گیوتین چوک حریف را سابمیشن کند ولی الماس لوئزیانا که کمربند مشکی جوجیتسو را دارد از مهلکه گریخت و سپس با ضربات مشت و آرنج خود سر و صورت کانر را مورد حمله قرار داد. در ثانیه های پایانی راند اول کانر سعی داشت با ضربات مشت خود به پویریر حمله کند که پای چپش حین این حمله پیچ خورد و به بدترین صورت ممکن شکست و همین باعث شد که مبارزه با ناک اوت فنی به سود الماس لوئیزیانا پایان یافت. این سومین نبرد پویریر و مک گرگور بود که حالا دو بر یک به سود داستین پویریر است و با اتفاقی که برای کانر افتاد باید دید آیا مبارزه چهارمی در کار خواهد بود یا نه‌ ولی آنچه مشخص است پویریر با این برد می تواند در مبارزه بعدی سر کمربند قهرمانی سبک وزن با چارلز اولیویرا قهرمان حال حاضر این وزن مبارزه کند. رکورد کانر با تحمل این باخت به ۲۲-۶ تنزل پیدا کرد و در سمت مقابل رکورد داستین با این برد به ۲۸-۶-۰-۱ ارتقا یافت.

در دیگر مبارزه مهم این رویداد شاهد مبارزه ای از دسته ولترویت بین گیلبرت برنس برزیلی و استیفن تامپسون امریکایی بودیم. در این مبارزه همانطور که انتظار می رفت تامپسون بیشتر سعی در یافتن روزنه ای در گارد برنس داشت تا با ضربات دست و پای خود به این مبارز برزیلی آسیب رساند. برنس هم با تکیه بر قدرت مشت های سنگینش و مهارتش در گرپلینگ به دنبال مهار و برتری برابر تامپسون بود که در نهایت سبک مبارزه برنس برابر پسر شگفت انگیز برتر بود و او موفق شد با رای متحد داوران بر استیفن تامپسون غلبه کند.

نتایج کامل رویداد یو اف سی ۲۶۴ بدین شرح می باشد:

مبارزات مقدماتی اول:
مگس وزن: ژالگاس ژوماگولوف با سابمیشن (گیوتین چوک) در راند اول ب جروم ریوِرا پیروز شد.
میان وزن: بِرَد تاوارِس با رای غیر متحد داوران بر عُمَری احمدوف برتری یافت.
مگس وزن زنان: جنیفر مایا با رای متحد داوران بر جسیکا آی غلبه کرد.

مبارزات مقدماتی دوم:
میان وزن: دریکوس دو پلسیس با ناک اوت در راند دوم بر تروین جایلز پیروز شد‌.
پر وزن: ایلیا توپوریا با ناک اوت در راند نخست رایان هال را از پیش رو برداشت.
ولترویت: میشل پریرا با رای متحد داوران نیکو پرایس را شکست داد.
ولترویت: مکس گریفین با رای متحد داوران بر کارلوس کاندیت چیره شد.

مبارزات اصلی:
خروس وزن: شان اُمَلی با ناک اوت فنی (ضربات مشت) در راند سوم بر کریس موتینهو برتری یافت.
وزن توافقی زنان (۱۳۹/۵ پوند): ایرِن آلدانا با ناک اوت فنی (ضربات مشت) در راند اول بر یانا کونیتسکایا فائق آمد.
سنگین ورن: تای تویواسا با ناک اوت (ضربات مشت) در راند اول گِرِگ هاردی را مغلوب ساخت.
ولترویت: گیلبرت برنس با رای متحد داوران از سد استیفن تامپسون عبور کرد.
سبک وزن: داستین پویریر با ناک اوت فنی (توقف مبارزه توسط پزشک به دلیل شکستگی پای حریف) در پایان راند اول بر کانر مک گرگور پیروز شد.

در پایان این رویداد مبارزه شان اُمَلی و کریس موتینهو جایزه هفتاد و پنج هزار دلاری “مبارزه شب” را به خود اختصاص داد. تای تویواسا و دریکوس دو پلسیس هم جایزه هفتاد و پنج هزار دلاری “عملکرد شب” را دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز