قهرمانان با کمربندهایشان به خانه بازگشتند!

آدسانیا و ژانگ با غلبه بر رقیبانشان همچنان قهرمان وزن های خود باقی ماندند.

11:06 18/اسفند/1398
شناسه خبر: ۴۹۳۴

به گزارش mma.ir ، رویداد UFC 248 بامداد امروز یکشنبه ۱۸ اسفند در T-Mobile Arena شهر لاس وگاس ایالت نوادا برگزار گردید.

در تیتر مبارزات این رویداد اسرائیل آدسانیا قهرمان دسته میان وزن برای اولین دفاع از کمربند قهرمانی خود به مصاف یوئل رومرو کوبایی رفت. مبارزه ای که انتظار می رفت یک آتش بازی تمام عیار را شاهد باشیم ولی هر دو فایتر علی الخصوص آدسانیا بیشتر جانب احتیاط را رعایت کردند و به دنبال روزنه ای برای نفوذ و زدن ضربات مفید بودند. رومرو با گاردی بسته در مرکز قفس به دنبال استفاده از ضربات سنگین مشتش بود تا گارد قهرمان را در هم بشکند و با تیک داون هایش کار را یکسره کند ولی هر بار که به دنبال این کار بود آدسانیا خود را از مخمصه نجات می داد. در سمت دیگر قهرمان شیوه دفاعی و دور نگاه داشتن خود از حملات حریف را در دستور کار داشت. او با ضربات “لو کیک” خود پای راست یوئل چپ گارد را مورد حمله قرار می داد و به وضوح رد ضرباتش در پای رومرو دیده می شد‌ و همچنین از هر تک فرصتی برای ضربه به سرباز خداوند استفاده می کرد. در نهایت پس از پنج راند مبارزه این اسرائیل آدسانیا بود که با رای متحد داوران (دو رای ۴۸-۴۷ و یک رای ۴۹-۴۶) به عنوان پیروز مبارزه انتخاب شد. آدسانیا با این پیروزی رکورد خود را به ۱۹-۰ ارتقا بخشید. او همچنین از نظر بردهای پیاپی در دسته میان وزن پس از اندرسون سیلوا (۱۳ برد پیاپی) و کریس وایدمن (۹ برد پیاپی) با ۸ پیروزی پی در پی در جایگاه سوم قرار گرفت. رومرو هم با این باخت رکوردش به ۱۳-۴ تنزل یافت. پس از پایان مبارزه تماشاگران حاضر در سالن آدسانیا را به خاطر شیوه دفاعی که در مبارزه به کار برد هو می کردند و رومرو هم گفت: “اسرائیل هرگز مثل یک قهرمان مبارزه نکرد و فقط به دنبال فرار بود. یک قهرمان می بایست مانند گلادیاتورهای رُمی در وسط میدان مبارزه کند نه اینکه به این سو و آن سو فرار کند.”

در دیگر مبارزه مهم و حساس رویداد یو اف سی ۲۴۸ هم که جدال بر سر عنوان قهرمانی کاه وزن زنان بود، ژانگ ویلی مدافع عنوان قهرمانی و یوانا یدرژیچیک قهرمان اسبق این دسته به تقابل با یکدیگر پرداختند که پس از پنج راند مبارزه این مگنوم چینی بود که با رای غیر متحد داوران (دو رای ۴۸-۴۷ به سود ژانگ و یک رای ۴۸-۴۷ به سود یوانا) برنده مبارزه شد. نکته جالب این مبارزه متورم شدن سر یوانا بر اثر ضربات سنگین ژانگ بود که سر او را چیزی شبیه به شخصیت فیلم های تخیلی کرده بود. ژانگ با این پیروزی ضمن اولین دفاع از عنوان قهرمانی خود رکوردش را به ۲۱-۱ ارتقا بخشید و در سمت مقابل یوانا با تحمل این شکست رکوردش به ۱۶-۴ تنزل پیدا کرد.

در یکی دیگر از مبارزات پرهیجان این رویداد که جدالی از دسته سبک وزن بود، بن ایل داریوش مبارز آشوری متولد ایران با دراکار کلوزه مبارزه کرد که و در راند دوم با ضربات مشت خود موفق شد کلوزه را از میش رو بردارد. داریوش با این کسب این پیروزی رکوردش را به ۱۸-۴-۱ بهبود بخشید و تعداد بردهای پیاپی خود را هم به عدد چهار ارتقا داد. البته فراموش نکنبم که او با عملکرد خوبش در مبارزه با کلوزه جایزه پنجاه هزار دلاری “عملکرد شب” را هم به خود اختصاص داد.

به هر روی نتایج کامل رویداد UFC 248 بدین شرح می باشد:

مبارزات مقدماتی اول:
خروس وزن: دانا باتگِرِل با ناک اوت (ضربات مشت) در راند نخست بر گیدو کانِتی پیروز شد.
پر وزن: گیگا چیکادزه با رای غیر متحد داوران از سد جمال اِمِرز عبور کرد.

مبارزات مقدماتی دوم:
میان وزن: جرالد میرشارت با سابمیشن (ریر نیکد چوک) در راند سوم بر دِرون وین پیروز شد.
میان وزن: رادولفو ویرا با سابمیشن (چوک مثلثی بازو) در راند اول ساپاربِک صفروف را مغلوب ساخت.
سبک وزن: مارک مَدسِن با رای متحد داوران بر آوستین هابرد پیروز شد.
خروس وزن: شان اُ مالی با ناک اوت فنی (هد کیک و ضربات مشت) در راند اول خوزه آلبرتو کوینونز را شکست داد.

مبارزات اصلی:
ولترویت: الکس اُلیویرا با رای غیر متحد داوران بر مکس گریفین غلبه کرد.
ولترویت: نیل مَگنی با رای متحد داوران لی جینگلیانگ را شکست داد.
سبک وزن: بن ایل داریوش با ناک اوت (ضربه مشت) در راند دوم دراکار کلوزه را از پیش رو برداشت.
مبارزه عنوان قهرمانی کاه وزن زنان: ژانگ ویلی با رای غیر متحد داوران بر یوانا یدرژیچیک پیروز شد.
مبارزه عنوان قهرمانی میان وزن: اسرائیل آدسانیا با رای متحد داوران بر یوئل رومرو برتری یافت‌.

2 پاسخ به “قهرمانان با کمربندهایشان به خانه بازگشتند!”

  1. مهدی گفت:

    بدون شک رومرو ادسانیا رو شکست داد و خود ادسانیا هم باورش نمیشد که برنده شده،ناداوری در ufc داره زیاد میشه و این ضربه بزرگی به سازمان ufc خواهد زد.

  2. Rahimihamze@gmail.com گفت:

    ناداوری دقیقا مثل فایت ریس با جونز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز