اوجاقی: قانونی شدن MMA در ایران اتفاقی بود که باید رخ می داد

پیشکسوت کیک بوکسینگ و ساندا، قانونی شدن فعالیت هنرهای رزمی ترکیبی( MMA) در ایران را همانند رسمی شدن کیک بوکسینگ در کشور، اتفاق مهمی تلقی کرد.

15:04 06/اردیبهشت/1400
شناسه خبر: ۶۶۲۶

به گزارش mma.ir ، حسین اوجاقی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری رزم آور، قانونی شدن فعالیت هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) در ایران را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

نایب رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی ووشو، به رسمی شدن فعالیت کیک بوکسینگ در ایران اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۷۸ کیک بوکسینگ در ایران رسمی شد. قبل از سال ۱۹۸۰ میلادی، ورزش های رزمی روی تاتامی انجام می شدند اما از این سال به بعد سلیقه دنیا تغییر کرد و ورزش های رینگی در جهان فراگیر شدند و سازمان هایی به وجود آمدند که نظر ورزشکاران دنیا را به خود جلب کردند، در اواخر دهه ۸۰ میلادی قهرمان های بزرکی مانند اندی هوگ ، پیتر آرتز، ارنستو هوست، سمی شیلث به جهان معرفی شدند و بسیاری از کشورها به سمت تاسیس فدراسیون کیک بوکسینگ رفتند.

اوجاقی افزود: در ایران هم با توجه به اینکه رشته کیک بوکسینگ طرفداران زیادی داشت و ورزشکاران پرتعدادی به صورت غیر قانونی و غیر رسمی به آن روی آورده بودند، به این نتیجه رسیدند که باید فعالیت این رشته در ایران به صورت رسمی دنبال شود تا طبق قوانین داخلی و ورزش کشور و تحت نظارت فدراسیون به فعالیت خود ادامه دهد، از طرفی جلوی بسیاری از سواستفاده ها گرفته شد، این گونه بود که کیک بوکسینگ در ایران رسمی شد و بعد از آن گسترش پیدا کرد.

پیشکسوت کیک بوکسینگ و ساندا، اذعان داشت: اکنون با توجه به قدرت رسانه ها در دنیای امروز و اینکه فضای مجازی مرزها را از میان برداشته است، علاقه جوان های ایرانی هم مانند میلیون ها نفر دیگر در دنیا به سمت ورزش های رزمی داخل قفس تغییر مسیر داده است. اکنون هنرهای رزمی ترکیبی طرفداران بی شماری در جهان دارد و نمی توان جلوی پیشرفت و علاقه مندی ورزشکاران ایرانی به آن را گرفت، بسیار از رزمی کاران به آن روی آورده اند. بنابراین بهترین راهکار این بود که هنرهای رزمی ترکیبی در ایران تحت قالب فرهنگ و قوانین کشور فعالیتش را آغاز کند و هم جوان ها را به علایقشان برسانیم هم اینکه جلوی سودجویی ها را بگیریم .

اسطوره ووشو تصریح کرد: هر چیزی که چارچوب داشته باشد، قابلیت مدیریت کردن پیدا می کند و از این رو می تواند پیشرفت کند، اینکه هنرهای رزمی ترکیبی در ایران با مجوز وزارت ورزش و جوانان، تحت نظارت فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی قرار گرفته است اتفاقی است که باید رخ می داد و  می تواند نوید بخش پیشرفت آن در کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز