جان جونز ؛ پیروزی با رای های مشکوک!

جان جونز برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در مقابل دومینیک ریس مدیون داوران بود و در این فایت با رای قابل تامل دوران به پیروزی رسید.

18:00 21/بهمن/1398
شناسه خبر: ۴۷۶۲

به گزارش mma.ir ، جان جونز قهرمان نیمه سنگین وزن یو اف سی برای دفاع از عنوان خود ، به سختی و به لطف رای متحد دوران از سد دومینیک رِیِس گذشت تا رکوردار بیشترین “تایتل فایت” در سازمان شود. ولی، داستان این پیروزی به همین جا ختم نمی شود. بسیاری از رسانه ها، منتقدان و بینندگان این مبارزه معتقد بودند که رای قضات و داوران این مسابقه عادلانه نبوده و دومینیک ریس را پیروز واقعی این مبارزه می دانستند.بسیاری از هواداران و طرفداران یو اف سی،پس از پایان این مبارزه نارضایتی خود را از تصمیمات داوری و کارت های امتیازی آنان، در شبکه های اجتماعی نشان دادند. لازم به ذکر است که این اولین بار نیست که تصمیمات داوری در سازمان پر طرفدار یو اف سی مورد انتقاد قرار می گیرد و در سبک وزن نیز شاهد اینگونه تصمیمات بحث برانگیز از سوی آنان بوده ایم.

دومینیک رِیِس در این مبارزه با ابهت ظاهر شد و جان جونز را به دردسر انداخت و تا راند پنجم، با قهرمان مبارزه کرد.در حقیقت ،ریس به گونه ای ظاهر شد که پیروزی جان جونز تا آشکار شدن رای داوران به نظر نمی رسید.

دست کم ۱۴ رسانه به واسطه پیشتازی ریس در سه راند مبارزه، برنده این مسابقه را دومینیک رِیِس معرفی کردند و او را برنده واقعی این مسابقه نام نهادند. تنها ۶ رسانه به صورت قاطع جان جونز را پیروز این نبرد می دانند.

جونز ،با این پیروزی که با رای های ۴۶-۴۹ ، ۴۷-۴۸ و ۴۶-۴۹ بدست آورد ،اولین شکست بحث برانگیز را در کارنامه دومینیک ثبت کرد.

با این حال این نتیجه بسیاری از طرفداران این ورزش و بخصوص UFC را ناراحت کرد که ریس را پیروز این نبرد می دانستند.ولی تمام انتقادات به سمت داوری و قضاوت در این مبارزه است و این موضوع راه را برای انتقادات در مورد نحوه داوری در سازمان یو اف سی هموار کرد و مسئولان این سازمان برای حفظ اعتبار و خدشه وارد نشدن به نام UFC ، باید از ایجاد اینگونه فضاها که می تواند برای سازمان گران تمام شود؛ جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز