جنگ قدرت در ملبورن!

ویتِکِر و آدسانیا برای قهرمانی بلامنازع دسته میان وزن UFC رو در روی یکدیگر می ایستند.

20:24 10/مهر/1398
شناسه خبر: ۳۸۴۳

به گزارش mma.ir ، رویداد UFC 243 یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸ (۶ اکتبر ۲۰۱۹) به میزبانی “ماروِل استادیوم” شهر ملبورن استرالیا برگزار خواهد شد. گنجایش این استادیوم بیش از پنجاه هزار نفر است و مبارزه پرهیجان و حساس ویتکر و آدسانیا می تواند جمعیت بسیاری را به محل برگزاری این رویداد بکشد. لازم به ذکر است که این چهارمین میزبانی ملبورن از رویدادهای یو اف سی و دومین میزبانی استرالیا در سال ۲۰۱۹ است.

در تیتر مبارزات این رویداد که جدال بر سر عنوان عنوان قهرمانی میان وزن UFC است، رابرت ویتِکِر (۲۰-۴) مبارز ۲۸ ساله استرالیایی و مدافع عنوان قهرمانی میان وزن به مصاف اسرائیل آدِسانیا (۱۷-۰) مبارز نیجریه ای-نیوزیلندی و قهرمان موقت این دسته خواهد رفت. آدسانیا در MMA هرگز شکستی نداشته و اخیراً با غلبه بر کِلوین گاستلوم کمربند قهرمانی موقت را به دست آورد تا جواز مبارزه برابر دروگر استرالیایی را در دست داشته باشد. ویتکر که متولد نیوزیلند و مقیم استرالیاست از زمان پیروزی نزدیکش بر یوئل رومرو در رویداد UFC 225 مبارزه دیگری نداشته و زمان قابل توجهی را به دلیل بیماری فتق شکمی و همچنین پیچ خوردگی و افتادگی روده از دست داد اما در حال حاضر او خود را به طور کامل آماده این مبارزه و دفاع از کمربند قهرمانی خود می داند.
در نبرد ماقبل مبارزه اصلی هم که یک جدال از دسته سبک وزن خواهد بود آل یاکوئینتا (۱۴-۵-۱) با دَن هوکِر (۱۸-۸) به تقابل با یکدیگر خواهند پرداخت. یاکوئینتا پس از شکست برابر حبیب نورماگومدوف در رویداد UFC 223 و ناکامی در دستیابی به کمربند قهرمانی سبک وزن، توانست کوین لی را مغلوب کند اما در اولین مبارزه خود در سال ۲۰۱۹ پس از یک مبارزه پنج رانده برابر دونالد سرونی مغلوب کابوی کهنه کار شد و حالا به دنبال کسب اولین پیروزی در سال جاری برابر “جلاد” نیوزیلندی است. هوکر رکورد چهار پیروزی پی در پی را داشت تا اینکه در آخرین مبارزه خود در سال ۲۰۱۸ مغلوب ادسون باربوزا شد و نوار پیروزی های پیاپیش قطع گردید. او در اولین مبارزه خود در سال ۲۰۱۹ هم توانست جیمز ویک را با ناک اوت بدرقه کند و حالا به ایستگاه مبارزه با یاکوئینتا رسیده است.
فایت کارت کامل رویداد UFC 243 بدین شرح می باشد:

مبارزات مقدماتی اول:
خروس وزن: خالد طاها برابر برونو سیلوا
مگس وزن زنان: نادیا قاسم برابر جی یئون کیم
سبک وزن: جِیمی مولارکی برابر بِرَد ریدِل

مبارزات مقدماتی دوم:
پر وزن زنان: مگان اندرسون برابر زاراح فارین دوس سانتوس
ولترویت: کالن پاتِر برابر مَکی پیتولو
سنگین وزن: جاستین تافا برابر یورگن دی کاسترو
ولترویت: جِیک متیوس برابر رستم آکمن

مبارزات اصلی:
ولترویت: لوک جومو برابر دیگو لیما
سنگین وزن: تای تویواسا برابر سرگی اسپیواک
سبک وزن: آل یاکوئینتا برابر دَن هوکر
مبارزه عنوان قهرمانی میان وزن: رابرت ویتِکِر برابر اسرائیل آدسانیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز