شیر سفید دستکش ها را آویخت

الکساندر پوتکین در سن چهل و یک سالگی تصمیم به بازنشستگی گرفت.

13:45 24/خرداد/1400
شناسه خبر: ۶۷۶۹

به گزارش mma.ir ، الکساندر پوتکین بوکسر سرشناس روسی پس از شانزده سال مبارزه در رینگ مسابقات بوکس حرفه ای تصمیم به آویختن دستکشهایش گرفت. بوکسر ۴۱ ساله روس پس از کسب مدال طلای المپیک ۲۰۰۴ آتن در دسته فوق سنگین وزن به رینگ بوکس حرفه ای قدم گذاشته بود و در سال ۲۰۱۱ عنوان عادی WBA و در سال ۲۰۲۰ عنوان قهرمانی موقت WBC را به دست آورد. الکساندر طی دوران حرفه ای خود ۳۶ برد، ۳ باخت و ۱ مساوی به دست آورد که ۲۵ پیروزی از مجموع ۳۶ بردش با ناک اوت همراه شد.

پوتکین در پست اینستاگرامی خود گفت من همه نوع آسیب دیدگی داشتم که هنوز هم نیاز به درمان دارند. زمان آن رسیده که من به دورانم پایان بدهم.

الکساندر در دوران مبارزاتی خود این فرصت را داشت که برای عناوین اصلی قهرمانی سنگین وزن بجنگد. او بار نخست برابر ولادیمیر کلیچکو اوکراینی قرار گرفت ولی پس از دوازده راند مبارزه نتیجه را واگذار کرد. او سپس بار دیگر برابر آنتونی جاشوا این فرصت را داشت ولی با ناک اوت فنی در راند هفتم مغلوب AJ شد و از دستیابی به عناوین قهرمانی سنگین وزن جهان باز ماند. با این وجود نام او همواره بین مدعیان جدی سنگین وزن بوکس دنیا تا زمان خداحافظی او از رینگ مسابقات قرار داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز