ماخاچف پادشاه پوند به پوند UFC را از سلطنت خلع کرد!

اسلام ماخاچف در نبردی سخت در استرالیا با غلبه بر الکساندر ولکانوفسکی عنوان قهرمانی خود را حفظ کرد.

17:21 23/بهمن/1401
شناسه خبر: ۸۱۷۵

اسلام ماخاچف ، امروز موفق شد که از عنوان قهرمانی سبک وزن خود در نبردی فشرده و سنگین مقابل الکساندر ولکانوفسکی در رویداد  UFC 284 استرالیا، دفاع کند. ماخاچف، فایتر محبوب داغستانی، که بعنوان قهرمان سبک وزن  وارد قفس شد، با چالشی سخت از سوی ولکانوفسکی که بسیار آماده و با برنامه به نظر می رسید روبرو شد که در راند پایانی نزدیک بود که همه چیز به ضرر ماخاچف رقم بخورد؛ اما در نهایت این مبارزه با رای متحد داوران به نفع هم تیمی حبیب پایان یافت.

ماخاچاف پس از پیروزی گفت: «مبارزه بسیار خوبی بود. من به چند مبارزه سخت نیاز دارم و باید پیشرفت کنم. من [فکر می‌کردم] او در خاک آسان خواهد بود، اما این مرد خیلی پیشرفت کرده است.»

با این پیروزی مطمئناً ماخاچف جانشین ولکانوفسکی در رده‌بندی رسمی پوند به پوند UFC برای تعیین بهترین مبارز جهان در تمام کلاس‌های وزنی خواهد شد که لیست جدید در روز دوشنبه منتشر می شود. این اولین بار در تاریخ ۳۰ ساله UFC بود که دو مبارز برتر پوند به پوند در هشت ضلعی با هم مبارزه کردند. ماخاچف در مصاحبه پس از مبارزه خود افزود: «من نشان می دهم که چرا شماره یک هستم. آنها باید بیشتر پیشرفت کنند. دوست دارید یا دوست ندارید، اما من بهترین مبارز جهان در حال حاضر هستم.»

ولکانوفسکی که چندین بار در مبارزه پنج راندی ماخاچف را با مشکل مواجه کرده بود، گفت: «بدیهی است که بسیاری از مردم از این موضوع خوشحال خواهند شد، زیرا هرگز به من فرصتی ندادند. می‌دانستم که به‌درستی آماده شدم، این یک مبارزه سرگرم‌کننده بود. تبریک به اسلام.»

ماخاچف که اکنون در ۱۲ مبارزه متوالی پیروز شده ، به تنهایی در صدر دسته سبک وزن UFC ایستاده است. پیروزی او تداوم تسلط فایتر داغستانی را در  سبک وزن یو اف سی تضمین می کند ، موفقیتی که درست مانند دوست نزدیک و حریف تمرینی یا به عبارتی مربی  او «حبیب نورماگومدوف» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز