نقشه ی تونی فرگوسن برای مبارزه با حبیب!

مربی جوجیتسو تونی فرگوسن در پادکست جو روگان ، درباره نحوه مبارزه فرگوسن با حبیب در ماه آوریل توضیح داد.

19:27 13/اسفند/1398
شناسه خبر: ۴۹۱۱

به گزارش mma.ir ،حبیب نورماگومدوف و تونی فرگوسن بعد از مدت زمان طولانی در UFC ،باید منتظر مبارزه در ماه آوریل باشند . ادی براوو ، مربی جوجیتسو فرگوسن، در پادکست جو روگان در مورد مبارزه ی متفاوت فرگوسن نسبت به سایر رقبای حبیب توضیح داد.

مربی جوجیتسو فرگوسن از شاگرد خود راضی است و همچنان نسبت به مهارت های کشتی او اعتماد دارد.او معتقد است که فرگوسن یک تهدید بسیار بزرگ‌تر نسبت به مک گرگور، برای حبیب محسوب می شود.

براوو، در مورد قهرمان سبک وزن یو اف سی اظهار داشت :” ما برای مدتی طولانی برای حبیب آماده شده‌ایم. ما همیشه برای بدترین حالت آماده می‌شویم، و حبیب بدترین حالت است. او احتمالا بهترین کشتی‌گیر در دنیاست.”

مربی جوجیتسو تونی فرگوسن در مورد نقشه شاگردش برای مبارزه با حبیب گفت : “تونی تمام زندگی خود را کشتی گرفت. یک اختلاف ،بین کشتی کانر و کشتی تونی وجود دارد ، بنابراین شما آن را فهمیده اید. تونی D’Arce ( تکنیک خفگی) را در حالت ایستاده و از هر زوایای مختلف اجرا می کند ،بنابراین حبیب باید در مورد آن نگران باشد.” اما ، تکنیک ” D’Arce choke” چه فنی است و چگونه اجرا می شود؟ این تکنیک برگرفته از تکنیک آناکوندا چوک شامل به دام انداختن یکی از دستان حریف با استفاده از یک آندِر هوک ،و قلاب کردن دستها در سمت دیگر گردن حریف می باشد ،که با فشار زیاد به گردن و دست ها همراه است.این حرکت هنگامی تاثیر گذار تر می شود که شخص در بالای حریف قرار گیرد و در طرفی که دست حریف را در دام انداخته مستقر باشد ، این حرکت به صورت معکوس به نام Dark) D’Arce choke) (دی آرک چوک) شناخته می شود. قفل کردن حریف توسط تکنیک D’Arce یکی از تکنیک های کمتر استفاده شده در هنرهای رزمی ترکیبی است. این تکنیک در پیروزی فرگوسن در سه مبارزه نقش داشته است که این آمار بیشتر از سایر رقبای او محسوب می شود. از آنجا که حبیب بیشتر تمایل به مبارزه در زمین دارد و از طرفی فرگوسن این تکنیک را در روی زمین به خوبی اجرا می کند ، این حرکت می تواند برای فرگوسن مفید باشد.در حقیقت به نظر می رسد یکی از نقشه هایی که برای شکست عقاب کشیده شده ، این روش است. اما ، باید دید که واکنش حبیب برای مقابله با این تکنیک در میدان مبارزه چه خواهد بود و آیا عقاب اجازه اجرای چنین فنی را به فرگوسن می دهد یا خیر؟

یک پاسخ به “نقشه ی تونی فرگوسن برای مبارزه با حبیب!”

  1. Kiddo گفت:

    تشکر میکنم از سایت خیلی خوبتون؛ فقط دوتا نکته : تلفظ درست حرکت “دارس چوک” هست و اینکه ربطی به آناکوندا نداره فقط خیلی شبیه هم هستند وگرنه معکوس سازی رخ نداده و دوتا حرکت جدا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز