جدال با سد کره ای، اولین محک علی اکبری در وان چمپیونشیپ!

مبارز ایرانی در اولین مبارزه خود در قفس ONE Championship به مصاف کانگ جی وون از کره جنوبی خواهد رفت‌.

14:30 20/بهمن/1399
شناسه خبر: ۶۴۱۳

به گزارش mma.ir ، وبسایت رسمی سازمان آسیایی وان چمپیونشیپ سرانجام از زمان اولین مبارزه امیر علی اکبری (۱۰-۱) رونمایی کرد. بر این اساس مبارز سنگین وزن ایرانی در تاریخ جمعه ۱۵ اسفند ۹۹ (۵ مارس ۲۰۲۱) و در تیتر مبارزات رویداد ONE Championship: FISTS OF FURY II (مشت های خشم ۲) به مصاف کانگ جی وون (۴-۰) فایتری از کره جنوبی ملقب به “سلحشور بزرگ” خواهد رفت. کانگ در مبارزه قبلی خود با مهدی برقی مبارزه داشت که در همان راند نخست توانست مبارز کشورمان را با ناک اوت فنی (ضربات مشت) شکست بدهد.

از این رو مبارزه امیر علی اکبری با این مبارز کره ای از چندین جهت اهمیت پیدا می کند. نخست اینکه، این اولین مبارزه علی اکبری در وان چمپیونشیپ است و او قطعاً دنبال ارائه یک نمایش پرقدرت و خط و نشان کشیدن برای سایر مدعیان سنگین وزن از جمله برندون وِرا قهرمان حال حاضر سنگین وزن است.

دوم اینکه او به دنبال انتقام شکست هم تیمی و هموطنش مهدی برقی است که در مبارزه قبلی خود مغلوب این مبارز کره ای شده بود.

و نکته دیگر اینکه نزدیک به دو سال از آخرین مبارزه امیر علی اکبری می گذرد و او در این مدت اگر چه تمریناتش را به طور مداوم ادامه داده ولی از روند مبارزات به دور بوده و نبرد او با کانگ جی وون از نسخه حال حاضر مبارز کشورمان رونمایی خواهد کرد‌. از همین رو امیر نمی خواهد نمایش بدی داشته باشد و سعی می کند هر چه پرقدرت تر در این مبارزه حاضر بشود.

اما کانگ جی وون چگونه مبارزیست؟

این مبارز سنگین وزن و چپ گارد کره ای از سال ۲۰۱۸ در چرخه حرفه ای MMA حضور دارد. او تا به امروز چهار مبارزه انجام داده که هر چهار مبارزه را در همان راند اول با پیروزی پشت سر گذاشته. بیشتر سعی او در مبارزاتش بر هم زد تمرکز حریف با حرکات دست راست (که دست نزدیکتر او به حریفانش است) می باشد تا در فرصت مناسب صورت حریف را با مشت های سنگین دست چپ هدف قرار دهد. نکته قوت کانگ تاب آوری او در صورت ناک دان شدن و برابر دریافت ضربات از طرف حریفان است. او برابر تیک داون های رقیبان نیز با تمام وجود سعی در تغییر وضعیت از خاک و قرار گرفتن در موقعیت برتر برای پیروزی را دارد. اما نقاط ضعف بسیاری نیز در مبارزات او دیده می شود. از جمله اینکه او برابر تیک داون های حریفان آسیب پذیر نشان می دهد و این امر در مبارزه آخرش برابر مهدی برقی بسیار واضح بود و امیر علی اکبری که کشتی گیر قهارتری نیز هست و در سطح متفاوت تری قرار دارد می تواند با استفاده از تیک داون های خود این رقیب را به کف قفس بچسباند و کار او را تمام کند. نقطه ضعف دیگر کانگ این است که او در مبارزاتش از جانب حریفان ضربات مشت بسیاری را دریافت می کند که از ضعف او برابر قدرت بوکس حریفان حکایت دارد. و نکته آخر اینکه چون کانگ تمام مبارزاتش را در راند اول پیروز شده در صورتی که مبارزه ادامه داشته باشد و در راند نخست پایان نیابد مشخص نیست که آیا او برای سه راند مبارزه نفس خواهد داشت یا نه.

با این اوصاف باید عملکرد این مبارز کره ای را برابر امیر علی اکبری که مبارز باتجربه تر و میدان دیده تری نسبت به اوست شاهد باشیم تا به سطح واقعی او پی ببریم.

3 پاسخ به “جدال با سد کره ای، اولین محک علی اکبری در وان چمپیونشیپ!”

  1. کامدین ملکی گفت:

    سلام، سیستم پخش زنده سایت کار می‌کنه؟
    و اینکه این مسابقه به وقت ایران در چه ساعتی آغاز می‌شه؟

  2. یک رهگذر گفت:

    از چه کانالی و کدام شبکه می توان این مسابقه را آنلاین تماشا کرد ؟
    ممنون و سپاسگزار خواهم بود پاسخ دهید – با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز