نبرد سلاطین در یو اف سی ۲۵۹

چهار قهرمان UFC بر سر سه کمربند قهرمانی با حریفان خود مصاف خواهند داشت.

09:36 14/اسفند/1399
شناسه خبر: ۶۴۷۴

به گزارش mma.ir ، رویداد بعدی سازمان یو اف سی (UFC 259) که شامل یکی از بزرگترین کارت های مبارزاتی سال ۲۰۲۱ است بامداد یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹ به میزبانی سالن اختصاصی ‘یو اف سی اِیپکس’ برگزار می شود.

در تیتر مبارزات این رویداد، یان بلاهوویچ و اسرائیل آدسانیا بر سر عنوان قهرمانی نیمه سنگین وزن یو اف سی رو در روی یکدیگر خواهند ایستاد. بلاهوویچ (۲۷-۸) قهرمان این دسته در مبارزه آخر خود با غلبه بر دومینیک رِیِس موفق شد کمربند قهرمانی نیمه سنگین وزن را به دست آورد و قهرمان جدید لقب گیرد. او اکنون روی نوار چهار برد پیاپی قرار دارد و آخرین شکست او به سال ۲۰۱۹ و برابر تیاگو سانتوس باز می گردد. بلاهوویچ لهستانی در صورت پیروزی نخستین دفاع از عنوان قهرمانی خود را انجام خواهد داد. در سمت مقابل اسرائیل آدسانیا (۲۰-۰) قهرمان دسته میان وزن یو اف سی که تا کنون طعم شکست در مبارزات MMA را نچشیده پس از غلبه بر پائولو کاستا و دومین دفاع از کمربند قهرمانی خود به یک وزن بالاتر خواهد آمد تا شانس خود را برای دستیابی به کمربند نیمه سنگین وزن امتحان نماید. آدسانیا در صورت برد، پنجمین فایتر یو اف سی لقب می گیرد که موفق شده به طور همزمان قهرمان دو دسته وزنی مختلف شود (پس از کانر مک گرگور، دنیل کورمیر، آماندا نونز و هنری سهودو) و همینطور به هشتمین فایتر یو اف سی تبدیل می شود که توانسته در دو دسته وزنی مختلف کمربند قهرمانی را به دست آورد.

در کومِین ایونت (نبرد پیش از مبارزه اصلی) این رویداد هم شاهد مبارزه عنوان قهرمانی پر وزن زنان یو اف سی خواهیم بود. جایی که آماندا نونِز (۲۰-۴) مدافع عنوان قهرمانی (که قهرمان دسته خروس وزن زنان هم هست) برای دومین دفاع از این عنوان خود به مصاف مگان اندرسون (۱۱-۴) قهرمان اسبق Invicta FC خواهد رفت. این مبارزه ابتدا قرار بود در رویداد یو اف سی ۲۵۶ برگزار شود ولی با آسیب دیدگی نونز در تمرینات به تعویق افتاد و در نهایت برای رویداد یو اف سی ۲۵۹ ثبت شد.

مبارزه پیوتر یان و الجامین استرلینگ هم سومین مبارزه عنوان قهرمانی این رویداد را تشکیل می دهد. یان (۱۵-۱) قهرمان حال حاضر دسته خروس وزن یو اف سی در این مبارزه برای اولین دفاع از کمربندش به مصاف استرلینگ (۱۹-۳) می رود که با غلبه بر کوری سندهِیگن جواز مبارزه با قهرمان را به دست آورد.

برنامه کامل مبارزات رویداد UFC 259 بدین ترتیب خواهد بود:

مبارزات مقدماتی اول:
خروس وزن: ماریو بائوتیستا برابر تروین جونز
سبک وزن: اوروش مدیچ برابر آلون کروز
کاه وزن زنان: لیویا رناتا سوزا برابر آماندا لموس
ولترویت: شان بردی برابر جِیک متیوس
نیمه سنگین وزن: کِنِدی اِنزِچوکوو برابر کارلوس اولبرگ
مگس وزن: تیم الیوت برابر جوردن اسپینوزا

مبارزات مقدماتی دوم:
مگس وزن: روجریو بونتورین برابر کای کارا فرانس
مگس وزن: جوزف بناویدز برابر عسکر عسکروف
خروس وزن: سانگ یادونگ برابر کایلر فیلیپس
خروس وزن: دومینیک کروز برابر کِیسی کنی

مبارزات اصلی:
نیمه سنگین وزن: تیاگو سانتوس برابر الکساندر راکیچ
سبک وزن: اسلام ماخاچِف برابر درو دوبر
مبارزه عنوان قهرمانی خروس وزن: پیوتر یان برابر الجامین استرلینگ
مبارزه عنوان قهرمانی پر وزن زنان: آماندا نونز برابر مگان اندرسون
مبارزه عنوان قهرمانی نیمه سنگین وزن: یان بلاهوویچ برابر اسرائیل آدسانیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز