محرومیت دو ساله دیلاشاو توسط USADA

آژانس ضد دوپینگ ایالات متحده قهرمان سابق خروس وزن UFC را به دلیل استفاده از مواد ممنوعه به مدت دو سال از حضور در مسابقات محروم کرد.

19:37 21/فروردین/1398
شناسه خبر: ۷۰۶

به گزارش پایگاه خبری mma.ir ، با مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ تی جِی دیلاشاو قهرمان سابق دسته خروس وزن یو اف سی توسط آژانس ضد دوپینگ ایالات متحده،او به مدت دو سال از دنیای قفس دور خواهد بود.
در نمونه گرفته شده از ادرار دیلاشاو که در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ و در زمان مبارزه برابر هِنری سهودو از او به عمل آمده ماده “اریتروپویتین انسانی نوترکیب” (rHuEPO) دیده شده که ماده ای ممنوعه محسوب می شود. این ماده سطح تبادل اکسیژن را افزایش می دهد و باعث بالا رفتن توان تنفسی می شود!
بدین ترتیب محرومیت دیلاشاو از زمان نمونه گیری آغاز شده و این فایتر ۳۳ ساله تا ژانویه ۲۰۲۱ از حضور در کیج محروم خواهد بود.
در همین رابطه تراویس تی تایگارت (مدیر اجرایی آژانس ضد دوپینگ ایالات متحده) گفت: “همه ما می دانیم که فشارها برای پیروزی در تمام سطوح این ورزش،واقعی و سخت است و به همین دلیل تلاش ها و سیاست های شدید ضد دوپینگی نیاز است تا از حقوق،سلامت و ایمنی ورزشکاران پاک و سالم حمایت شود و آنهایی را که برابر این فشارها تسلیم می شوند و تصمیم به شکستن قوانین می گیرند را به معنای واقعی ملزم به پاسخگویی کند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز