اسطوره جوجیتسوی برزیلی: دوست دارم با علی‌اکبری مبارزه کنم

اسطوره جیوجیتسو ضمن تمجید از امیر علی‌اکبری او را یک مبارز با استعداد توصیف کرده است و گفت: خیلی دوست دارم با او مبارزه کنم.

20:29 26/مهر/1401
شناسه خبر: ۷۷۸۷

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، مارکوس آلمیدا قهرمان ۱۷ دوره مسابقات جوجیتسوی برزیلی که از زمان پیوستن به سازمان ONE Championship چهار مبارزه ابتدایی خود را مقتدرانه برده است، تحت تاثیر پیروزی امیر علی‌اکبری مقابل “مائورو سریلی” ایتالیایی قرار گرفته است.

وی در این باره گفت: در مبارزه علی اکبری و مائورو سریلی ضربه‌های بسیار خوبی رد و بدل شد، اما علی اکبری زمانی که حریف را به زمین می‎زد و بالاتر از او قرار داشت (اشاره به خاک کردن در کشتی)، برتری زیادی داشت. زمانی که “مائورو” را به زمین زد، توانست مبارزه را کنترل کند و در نهایت با “تکنیکال ناک‌اوت” برنده شد.

آلمیدا که در آخرین رقابت خود در سازمان وان چمپیونشیپ تنها پس از ۶۴ ثانیه توانست “کریل گریشنکو بلاروس” را شکست دهد، معتقد است علی‌اکبری ویژگی‌های لازم برای قهرمانی جهان در مسابقات سازمان وان چمپیونشیپ را دارد.

آلمیدا درباره علی اکبری گفت: او یک مبارز بااستعداد است و قدرت زیادی در دستانش دارد. او یک مرد با تجربه‌ است. مطمئناً، هر یک از سنگین وزن‌هایی که در وان چمپیونشیپ حاضر هستند، شانس قهرمان شدن را دارند اما شخصا دوست دارم شانس مبارزه با علی اکبری را داشته باشم.

امیر علی اکبری مبارز ایرانی پس از متحمل شدن دو شکست در دو مبارزه اول خود در مسابقات این سازمان، توانست سریلی را شکست دهد.

آلمیدا یادآور شد: علی‌اکبری یک مبارز و متخصص کشتی فرنگی است و من هم  یک جنگنده جیوجیتسو هستم. معتقدم در “گراپلینگ” خیلی راحت هستم و از خاک شدن و مبارزه در زمین نمی‌ترسم. صادقانه می‎گویم، اگر مبارزه من روی زمین باشد(اشاره به حالت خاک شدن در کشتی و جوجیتسو و درگیری بر روی زمین)، آنجا، جایی است که مقابل هرکسی در این دسته وزنی احساس راحتی می‌کنم. بازی زمینی چیزی است که من در تمام زندگی‌ام تمرین کرده‌ام.

علی اکبری قبل از پیوستن به مسابقات قهرمانی وان چمپیونشیپ در سنگاپور، در سازمان‌های هنرهای رزمی ترکیبی در ژاپن و روسیه به رقابت پرداخت. او در سال ۲۰۰۹ در مسابقات قهرمانی آسیا در کشتی فرنگی به مدال طلا دست یافت. او در سال ۲۰۱۰ در مسابقات جهانی روسیه به مدال طلا کسب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز