‘اِل باندِرا روخا’ همچنان بی رغیب!

بناویدِز با وجود غلبه بر الکسیس آنگولو در راند دهم، از کمربند قهرمانی WBC خود دور ماند.

17:24 26/مرداد/1399
شناسه خبر: ۵۶۸۰

به گزارش mma.ir و به نقل از پایگاه خبری رزم آور، سالن موهِگن سان کازینو شهر آنکازویل ایالت کنتیکت بامداد یکشنبه میزبان یک رویداد حساس بوکس بود. جایی که در مهمترین مبارزه آن، داوید بناویدِز قهرمان ۲۳ ساله مکزیکی-امریکایی ملقب به ‘اِل باندِرا روخا’ (پرچم سرخ) که قهرمانی دسته فوق میان وزن بوکس WBC را یدک می کشد به مصاف روآمِر الکسیس آنگولو بوکسر ۳۶ ساله کلمبیایی رفت و موفق شد در یک مبارزه یک طرف و در راند دهم با ناک اوت فنی آنگولو را شکست بدهد و رکوردش را به ۲۳-۰ بهبود بخشد. البته فراموش نکنید که به دلیل اضافه وزن سه پوندی بناویدِز در مراسم وزن کشی او حتی در صورت پیروزی هم صاحب کمربند قهرمانی نمی شد و تنها آنگولو با غلبه بر بناویدز می توانست آن را به دست آورد که البته این امر محقق نشد. این دومین باری بود که بناویدز بدون باختن کمربندش را رها می کند. بار نخست به سال ۲۰۱۸ و در یک تست خارج از زمان مبارزه بازمی گردد که به دلیل یافتن آثار کوکائین در نمونه گرفته شد کمربند قهرمانی از او گرفته شد.
به هر روی بناویدز در جریان مبارزه دیشب فشار و حملات خود را بر حریف بیشتر کرد و با ضربات مشت راست و هوک چپ و آپرکات هایش آنگولو را اسیر خود کرد و آسیب ضربات رفته رفته در حرکات بوکسر کلمبیایی پدیدار شد و پس از زنگ پایان راند دهم، مربی آنگولو تصمیم گرفت که مبارزش دیگر ادامه ندهد. اگر به آمار مبارزه نگاهی بیاندازیم ویرانگری ضرات بناویدز بیشتر مشخص می شود چراکه از ۷۰۳ مشت پرتاب شده از سمت او ۲۹۰ ضربه به حریف اصابت کرد و این در حالیست که تنها ۵۱ ضربه مشت آنگولو از مجموع ۴۰۰ ضربه ای که او به سمت بناویدز رها کرده بود به هدف نشست.


در دیگر مبارزه مهم این رویداد هم رولاندو رومِرو با غلبه بر جکسون مارینِز ضمن حفظ رکورد شکست ناپذیری خود کمربند قهرمانی موقت WBA دسته سبک وزن را به خود اختصاص داد. او با این پیروزی رکورد خود را به ۱۲-۰ ارتقا بخشید. مبارزه دیشب با رای ۱۱۵-۱۱۳، ۱۱۶-۱۱۲ و ۱۱۸-۱۱۰ به سود رومرو پایان یافت و این رای و امتیاز بسیار مورد بحث و جنجالی بود چراکه برخی از کارشناسان معتقدند که مارینز برنده واقعی مبارزه بود و پیروزی از او ربوده شد. خود مارینز هم پس از مبارزه گفت: “این یک ناداوری مطلق بود. من برنده واقعی مبارزه هستم. حملات او را دفع کردم و او را تحت کنترل خودم گرفتم و او را از روند مبارزه خارج کردم. حتی خود او هم می داند که برنده مبارزه من بودم. این یک سرقت واقعی بود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز